Categorie: Bar/Restaurant
Geopend: 2017
Concept: Kip en kreeft. Again: simple as that.
De opdracht: In Amsterdam laat MaMa Kelly zich van een andere kant zien. Het roze interieur is een statement, het menu de kwaliteit die we kennen uit Den Haag. MaMa’s looks zijn spraakmakend en avantgardistisch. New look, same vibe als in Den Haag. Het roze interieur is geïnspireerd op een piepklein winkeltje in New York. In het begin verklaarde iedereen Rein voor gek, maar toch ging hij ervoor. Het resultaat? Een volledig roze oppervlakte van 1000m2.
MaMa Kelly Amsterdam heeft een classy uitstraling gekregen, met allure en de nodige glam. Deze allure wordt gegeven door alle, door onszelf ontworpen, details in het ontwerp: de carouselbar, de koffiebar, trapleuning, verlichting, stoffen wanden, de messing huisjes, de secret bar en zelfs de toiletten. Alle details maken deel uit van het spraakmakende interieur. Iedere verdieping heeft zijn eigen karakter, expect the unexpected.
Website: www.mama-kelly.nl
Fotografie: Rene van Dongen
Category: Bar/ Restaurant
Opened in: November 2021
Concept: Pretty Fancy Food / eclectically fashionable
Miss Jones is designed as one of those typical venues that cannot be defined easily. The new restaurant, developed by designer Rein Rambaldo, thus reflects his signature style and can perhaps best be described as 'eclectically fashionable'.
The starting point of the concept is a hangout with different spaces that seamlessly flow from one to another, so that there is always something new to discover. The same applies to the menu, which consists of countless, gracefully presented dishes from all over the world. In short: pretty fancy food.
With Miss Jones as a new showroom, De Horeca Fabriek wants to demonstrate that a 2022-worthy concept does not have to be tied to one movement, style or generic culture. In this case, Miss Jones' DNA is defined by an extravagant, fictional character's journey around the world, that is presented at the table.
Photo Credits: Angelique Huydts
Category: Sneaker Store
Opened: 2021
City: Amsterdam
Concept: High-end sneaker store
Objective: Hyped about sneakers? So are we.
That's why we didn't hesitate for a second when we were asked to design the most exclusive sneaker store imaginable. Amsterdam-based HYP3 had to become the new meeting place for collectors and sneaker geeks. And besides the name and the entrepreneurs' enthusiasm, we got carte blanche!
The sneakers, that vary in all shapes and colors, are the main protagonists of the concept. That's why the color palette has remained modest; the emphasis is in the manner of presentation. This led to a candy store-like display with cloches and lots of brass for the neccessary drama.
HYP3 has become much more than a sneaker store. It is an influential homebase for like-minded sneaker lovers that showcases what the newest hype will be.
"Don't count your sneakers, make you sneakers count."
Photo credit: Pascale van Reijn
Categorie: IJssalon
Geopend in: April 2022
Concept:
IJssalon De Hoop is een allesbehalve doorsnee ijswinkel. De vraagstelling? Een interieur dat de kwaliteit uitstraalt die, SVH Meester IJsbereider, Caroline Kooij aan haar ambachtelijk bereide ijs weet te geven. ‘De Hoop’, ooit begonnen in 1906, draait sindsdien al 4 generaties lang en is hiermee een iconisch begrip in Blaricum en wijde omgeving geworden. Na meerdere keren de titel ‘IJssalon van het Jaar’ binnen te hebben gesleept, heeft De Horeca Fabriek de eervolle opdracht gekregen om een de salon te voorzien van een nieuw interieur: een kroon op het werk van 4 generaties.
Het interieur is een samenstelling van ijssmaken, waaronder pistache en aardbei. Afgemaakt met een maatwerk terrazzovloer en notenhouten lambrisering is een subtiele vertaling gemaakt van de Italiaanse ambacht en originele herkomst van het product. De centraal gepositioneerde counter is ontworpen als een ijspodium, die Caroline Kooij en het werk van de familiegeneraties op een voetstuk plaatsen.
Fotografie: Pascale van Reijn
Categorie: Bier restaurant
Geopend in: April 2022
Concept:
Het ontwerpen van een waardige thuisbasis voor het gelijknamige biermerk ‘Graansilo’, heeft geleid tot een ontwerp dat op verschillende manieren een de eigenschappen van een glas bier weergeeft.
Zo vertaalt de vloer het vloeien van het bier, en zijn de kolommen geïnspireerd op het bruisen van een koud glas bier dat vers uit de tap komt. Het kleurenpallet is eenvoudig en heeft een Groningse nuchterheid over zich heen.
Het monumentale pand waarin Graansilo zich bevindt, diende vroeger als opslagplaats voor graan. De plafondconstructie en de kranen die hieraan bevestigd zijn, zijn daarom niet alleen intact gelaten, maar ook nog eens extra aangedikt met een messing afwerking.
Graansilo hanteert geen vaste menukaart, maar je krijgt al borrelend kleine gerechten op tafel geserveerd. Van proeverij tot biercocktails: bij Graansilo is alles tot in de puntjes afgestemd op het hernieuwd beleven van bier. Als extra ‘hiddem gem’ zit achter de dikke wanden van het souterrain De Bierkluis verstopt. Dé venue van Groningen voor een besloten borrel.
Benieuwd? Reserveer bij onze Groningse vrienden!
Fotografie: Jacco van der Zwan
Categorie: Café/Restaurant
Geopend: 2018
Concept: Mediterraanse visspecialiteiten
De opdracht: Het creëren van een nieuw concept in het pand van modehuis Meddens. Een begrip in Hilversum wat sinds 1830 gehuisvestigd was in het karakteristieke pand op de hoek van het Kerkplein midden in het centrum.
Het concept moet een markant statement zijn, met een toegankelijke en informele sfeer. Kleurrijk en warm gevoel passend bij een tijdloos all-day concept.
Bij binnenkomst wordt je verwelkomt door kleur. Groen, geel en blauw vormen hierin de leidraad. Rijke materialen met grafische patronen stijlvol gecombineerd. Een aanwinst voor Hilversum waar men kan genieten van de gezellige sfeer en de heerlijkheden die er aangeboden worden.
Website: https://www.meddenshilversum.nl/
Fotografie: Jakob van Vliet | Table to Desk
Categorie: Restaurant
Geopend: 2019
Concept: GOUD. Rotterdam Chique.
Uitgaan van je eigen kracht, geen compromissen sluiten, fris zijn en iets neerzetten wat van deze tijd is. Deze vier kernwaarden vatten GOUD, het fonkelnieuwe restaurant van Herman den Blijker en zijn compagnon Nick de Kousemaeker misschien wel het allerbeste samen. In nauwe samenwerking met Herman zelf, tekende de Horecafabriek voor het interieur, de corporate identity én de branding.
Het eindresultaat? Een weerspiegeling van Herman den Blijker zijn talloze ideeën, en een samenvatting van ongeveer 300 jaar horeca ervaring. Goud, messing en green velvet spelen interieurtechnisch de hoofdrol, en sluiten naadloos aan bij de Rotterdam Chique-uitstraling van het restaurant.
Website: www.restaurantgoud.nl/
Fotografie: Tess Fluit
Categorie: Hotel restaurant
Geopend: 2019
Concept: High-end steakhouse
De opdracht: Voor menig vleesliefhebber is Midtown Grill Amsterdam geen onbekende naam. Van over de hele wereld vliegt het restaurant de beste stukken vlees in, om ze vervolgens perfect mals en hoog op smaak aan haar gasten uit te serveren. Midtown Grill, onderdeel van Marriott Hotel Amsterdam, vroeg De Horeca Fabriek om deze kwaliteit en expertise te vertalen naar een nieuw interieurontwerp. Het uiteindelijke resultaat is een gebalanceerde compromis tussen ‘smaakvol stoer’ en chique, uitgevoerd in een Amerikaans jasje.
Daarnaast werd de vrijheid gegeven om versterkende elementen toe te mogen voegen aan het concept. Deze zijn terug te vinden in de vorm van onder andere een Wine Library en Meat Experience Room, waarin de chef de gast meeneemt in de bereiding van zijn gerechten. Nieuwsgierig? Het eindresultaat houden we nog even voor ons; die kan je het best zelf beleven bij Midtown Grill.
Website: www.midtowngrill.nl
Fotografie: Rene van Dongen
Categorie: bar-restaurant
Geopend: 2015
Concept: Kip en Kreeft. Simple as that.
Extra: Zowel vormgeving interieur als corporate identity verzorgt door DeHoreca Fabriek.
De opdracht: MaMa Kelly moest verrassen. Met een industrieel gebouw op een afgelegen locatie kom je al een heel eind. De Horeca Fabriek heeft daarnaast ook in het interieur voor de nodige verrassing gezorgd. Bijvoorbeeld door de indeling met keuken en de brasserie aan de ene kant, het restaurant aan de andere kant en precies daartussenin de bar. MaMa Kelly is stoer en toch sfeervol. Omdat de keuken voornamelijk met veel versproducten werkt, zijn er in het interieur veel natuurlijke elementen terug te zien. Van leer tot hout en van staal tot koper. Niets is imitatie.
Categorie: Evenementenlocatie
Geopend: 2018
De Opdracht: voor Hotel & Brasserie Katoen heeft De Horecafabriek in 2014 een ontwerp opgeleverd wat anno 2018 bekend staat als goedlopend hotel en restaurant. Vanwege de vraag naar ruimte voor privé-diners, vergaderingen en/of feesten kwamen ondernemers Ron en Vivian Diephout weer in gesprek met Rein voor het ontwikkelen van een uitbreiding aan het bestaande pand.
De Horecafabriek is gevraagd mee te denken aan deze nieuwe ruimte wat als doel heeft om van Katoen dé hotspot in Goes te maken. Voor het ontwikkelen is ons gevraagd een uniek en vernieuwend concept neer te zetten, waar de bar een eyecatcher moet worden. Passend bij de al bestaande beleving van het merk Katoen.
Het resultaat is een ZAAL die gezien mag worden. Kenmerkend aan de ZAAL zijn de grote raampartijen die het een ruimtelijk en fris karakter geven. Het interieur heeft warme kleuren en materialen als hout en messing. Dit zorgt voor een luxe, maar laagdrempelige uitstraling. Een kleurenspel van donker groen, zwart en wit wordt gecombineerd met zowel grafisch als geometrische vormen. Dit zie je terug in de vloer en de wand waar messing als detail terugkomt in bijvoorbeeld de barluifel en accessoires. Het meubilair met zachte stoffen als velours is makkelijk te verplaatsen om zo de zaal om te toveren naar de wens van de gasten.
Fotografie: Jan de Carpentier
Categorie: Bar / Restaurant
Geopend: 2017
In de ECI fabriek in Roermond is eind mei Mr. Sammi geopend: een nieuw restaurant van chef-kok Michel Schlicher en Ankie Janssens. In deze industriële ambiance kunnen gasten terecht voor klassieke Franse gerechten uit de keuken. De Electro Chemische Industrie (ECI) werd door de gemeente Roermond ingericht als cultuurfabriek van de stad met een podium, theater en filmzalen. Nu is het dus ook uitgebreid met een foodconcept.
Samen met Rein Rambaldo van de Horeca Fabriek in Voorburg – bedenker en ontwikkelaar van vernieuwende horecaconcepten – bedachten ze de kosmopolitische sfeer die Mr. Sammi wil uitstralen.
Tegen de stroming
"Een mix van materialen met oog voor industrieel, messing, marmer, bananenblad behang, staal en leer in combinatie met fluwelen fauteuils, bistro stoeltjes en warme lampen maken de sfeer van de grote ruimte van 550 vierkante meter intiem, gezellig en uitbundig tegelijk. Ze hebben durven investeren. Mr. Sammi is tegen de stroming in en heeft gekozen voor een klasse uitstraling."
Categorie: Bar/Restaurant
Geopend: 2025
Concept: Italian restaurant
De opdracht: Giorgio Rosa is een eigentijds Italiaans concept, geïnspireerd door de rijke cultuur van eten en drinken uit Italië. Wij zijn geen traditioneel Italiaans restaurant, maar brengen een moderne interpretatie van de Italiaanse gastvrijheid en smaakbeleving.
Het interieur is tijdloos ontworpen met oog voor detail en gebruik van hoogwaardige materialen. De sfeer straalt rust en elegantie uit, zodat een bezoek aan Giorgio Rosa niet alleen nu, maar ook over tien jaar nog steeds een bijzondere ervaring is.
Website: www.giorgio-rosa.nl
Fotografie: Gillian van Twist