In horecaland is Rein Rambaldo een bekende naam. Hij heeft al meerdere succesvolle horecaondernemingen op zijn naam staan zoals MaMa Kelly Amsterdam. Een perfect terras is niet alleen uitnodigend voor de gasten, maar ook functioneel voor de eigenaar. Daarom zijn zaken als aankleding, maar juist ook routing belangrijke onderdelen van een goed terras. In 'The Interior Project VIPS: Tips Van De Expert', geeft het gast jurylid de kandidaten tips om het horecaterras naar een hoger niveau te tillen.
Deze week geen binnenruimte, maar een horeca terras om aan te kleden. De overgebleven kandidaten van The Interior Project VIPS gingen aan de slag met het terrasconcept van een nieuw te openen horecagelegenheid in Groningen. Gastjurylid Rein Rambaldo, bekend van onder andere restaurant Mamma Kelly, is ook opdrachtgever van de opdracht. Hij lette op een warme uitstraling, goede routing en verrassing in de concepten. Een uitdaging voor de kandidaten die toch vier waanzinnige terrassen wisten op te leveren.
De impact van corona op concept en design is groot. Meer dan ooit zijn flexibele interieurs, het horecagevoel en de ervaring van de gast belangrijk. Experts uit binnen- en buitenland zetten de veranderingen in de horeca door corona uiteen en geven aan welke thema’s daarbij een grote rol spelen.
De impact van de coronacrisis is er een van sociale veranderingen. Horecaontwerpen passen zich niet zozeer aan als gevolg van corona, maar als gevolg van ontwikkelingen in het sociaal gedrag van gasten door het virus en hoe horecaruimtes gebruikt worden. De interieurtrends 2021 zijn door de pandemie veranderd.
Het zou zomaar een ruim vier minuten durende reclamespot kunnen zijn voor wat wij verkondigen. Roepen. En doen. Maar het is onder andere topfotograaf William Rutten ook opgevallen: een beetje restaurant kan gewoon niet zonder een goede social game. Check het item van RTL Boulevard door op de foto te klikken.
Op zomaar een dinsdagmiddag staat er een rij voor The Streetfood Club in Utrecht, een gloednieuw brunchrestaurant dat je „meeneemt op een foodtrip door de sloppenwijken van Mexico”. De bediening rent heen en weer om het modieuze publiek te voorzien van acaibowls en haverlatte’s, temidden van een hysterisch interieur van tropische planten, marmeren tafels, opgezette dieren en zalmroze muren. Daglicht valt gefilterd naar binnen.
Elk tafeltje is bezet, op één lege stoel tegen de muur na: een met bloemen versierde rieten pauwentroon, met daarboven in neonletters ‘Life’s a bitch’. Om het kwartier zakt er wel een vrouw in de stoel, terwijl vriend of vriendin de pose met de telefooncamera vastlegt. Op Instagram is het tropisch-nihilitische hoekje dé hit van het restaurant.
Van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 is Amsterdam opnieuw het kloppend hart van de Nederlandse horeca. Tijdens de altijd gezellige én informatieve Horecava RAI Amsterdam. Als voorproefje op de belangrijkste vakbeurs vroeg Food Reporter designer Rein Rambaldo (De Horeca Fabriek) om drie hoofdstedelijke hotspots uit te lichten. En te vertellen waarom deze zaken eigenlijk zo ongekend populair zijn. Bekijk hier de video.
De concepten die Rein Rambaldo met zijn Horecafabriek ontwikkelt scoren hoog bij een kritische doelgroep zoals millennials. Hoe lukt het hem om keer op keer met een spot-on concept een jong publiek in zijn greep te houden? Wil jij bij blijven in snel veranderende tijden, weten welke ontwikkelingen gaande zijn in de horeca én praktische handvatten krijgen om hierop in te spelen? Bekijk deze video!
Op een maandagochtend spreken wij met Rein Rambaldo, oftewel de oprichter en mede-eigenaar van het inmiddels landelijk bekende Mama Kelly in de Binckhaven. Hij heeft het concern ook uitgebreid met een nieuw restaurant in Amsterdam. Daarnaast zijn er nog plannen om het restaurant in de Binckhaven uit te breiden. Hoogste tijd om even bij te praten met dit #Binckie!
Op een maandagochtend spreken wij met Rein Rambaldo, oftewel de oprichter en mede-eigenaar van het inmiddels landelijk bekende Mama Kelly in de Binckhaven. Hij heeft het concern ook uitgebreid met een nieuw restaurant in Amsterdam. Daarnaast zijn er nog plannen om het restaurant in de Binckhaven uit te breiden. Hoogste tijd om even bij te praten met dit #Binckie!
Rein Rambaldo, mede-eigenaar van restaurant Mama Kelly in het Ketelhuis van de Caballero Fabriek, is genomineerd voor de titel Meest Markante Ondernemer van het Jaar.
Koninklijke Horeca Nederland organiseert deze verkiezing elke twee jaar. “Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren...